Jak wstawać wcześnie?

budzik na przedzielonym tle w kolorze pastelowego rózu i turkusu
foto: unsplash.com, Icons8 team


Nie każdy z nas jest “rannym ptaszkiem”. W sumie to większość z nas lubi sobie dłużej pospać. Szczególnie zimą poranne wstawanie to dla niektórych średniowieczne tortury. Są jednak pewne sposoby, które potrafią zachęcić ciało i umysł do tego aby wstawanie wczesnym porankiem było znacznie przyjemniejsze. I nie mamy tu na myśli jedynie mocnej kawy. Oto nasze porady.

 

Przygotuj się do wczesnego wstania dzień wcześniej

Aby obudzić się wypoczętym o poranku musisz w odpowiedni sposób przygotować się do snu. Zrelaksuj się i wycisz. W jaki sposób? Możesz na przykład poświęcić pół godziny na czytanie ciekawej książki. Właściwym wyborem będzie także słuchanie relaksacyjnej muzyki. Co jeszcze? Może to być lekki trening relaksacyjny, czy gorąca odprężająca kąpiel.

Odpowiedni dźwięk i głośność budzika.

Dźwięk budzika oraz jego głośność ma ogromny wpływ na to w jaki sposób się obudzisz. Jeśli dzwonek będzie zbyt głośny i nieprzyjemny dla ucha to istnieje spore prawdopodobieństwo, że wstaniesz “lewą nogą”. Najlepszym rozwiązaniem będzie dźwięk budzika z narastającą głośnością. Ale to nie wszystko…

Daj sobie więcej czasu na pobudkę.

Jeśli planujesz wstać o 6.00, nastaw budzik na 5.50. Daj sobie więcej czasu na przygotowanie się do wstania. Otwórz oczy, pomyśl o przyjemnych rzeczach, które w tym dniu mogą się wydarzyć.

Nie spoglądaj na swój telefon. Sprawdzanie poczty jest stresującą czynnością i nie pozwoli nam się powolnie wybudzić.

Śniadanie to podstawa.

Brzmi to prozaicznie? Pewnie tak. Jednak jeśli chcesz poprawić swoje samopoczucie o poranku zjedz porządne śniadanie.

Poranny posiłek ustabilizuje poziom cukru we krwi i przyspieszy Twój metabolizm.

Osoby spożywające regularnie śniadanie mają również mniejsze skłonności do przestawiania budzika na “jeszcze pięć minut”.

Przyzwyczajaj się do wczesnego wstawania stopniowo.

Staraj się z upływem dni wstawać trochę wcześniej. Nadmiar tego czasu wykorzystaj na spokojniejsze przygotowanie do dnia. Nie pracuj w tym momencie. Dodatkową chwilę poświęć na przygotowanie pysznego śniadania albo na dłuższy poranny prysznic. W końcu zdasz sobie sprawę, że poranne wstawanie nie sprawia już takiego problemu. Metodą małych kroków wyćwiczysz w sobie nawyk wczesnego wstawania. Powodzenia!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Top Reviews

Więcej inspiracji
mężczyzna przeskakuje w biegu przeszkodę
Dlaczego warto zacząć biegać?