Jak zredukować stres?

Szczęśliwa kobieta
foto: unsplash.com, Radu Florin

Stres, stres, stres…To słowo słyszymy na co dzień bardzo często. Odmieniane przez wszystkie przypadki, pojawiające się zarówno w mediach, jak i poza nimi. A dlaczego? Bo przecież żyjemy w coraz bardziej stresujących czasach (albo przynajmniej tak nam się wydaje), tempo naszej egzystencji jest coraz szybsze, a coraz mniej czasu miewamy na odpoczynek i relaks. Pochłania nas praca, gonią terminy, denerwują sytuacje i ludzkie zachowania. Jak sobie pomóc? Okazuje się, że nie trzeba przeprowadzać rewolucji w swoim życiu, by zredukować poziom stresu!

Wyjdź na dwór

Nawet pół godziny spaceru, (najlepiej w pięknych okolicznościach przyrody) bardzo nam pomoże obniżyć poziom stresu. Gdy zatem szef mocno dał nam się we znaki, ktoś nas zdenerwował i zepsuł nam humor, koniecznie pójdźmy na spacer, by choć trochę zminimalizować poziom stresu!

Medytuj

Na szczęście coraz mniej osób uważa medytację za jakieś dziwactwo. Nawet kwadrans spędzony na tej czynności jest w stanie sprawić, że nasz poziom stresu znacznie się obniży. To nic nie kosztuje! Medytować można na różny sposób.

W ramach „wyłączenia się” na dłuższą chwilę możemy na przykład zacząć malować Mandale.

Uśmiechaj się

Nawet śmiech sztucznie wywołany sprawia, że w naszym mózgu zaczynają się wydzielać hormony odpowiedzialne za dobre samopoczucie – zostało to udowodnione naukowo. Jeżeli zatem wstajemy rano i czujemy się zestresowani, koniecznie spójrzmy w lustro, uśmiechając się od ucha do ucha. Na początku może się to komuś wydawać dziwne, ale naprawdę działa!

Obejrzyj komedię

Nawet jeśli nie jest ona najwyższych lotów, jeśli sprawi, że zaczniesz się śmiać, jednocześnie skutecznie zredukujesz poziom stresu. Skoro czytasz ten artykuł istnieje spore prawdopodobieństwo, że Twój poziom stresu jest dość duży i szukasz sposobu na jego rozładowanie. Nie wiesz do jakiej komedii zasiąść? Skorzystaj z naszej listy najlepszych filmów rozśmieszających. Być może znajdzie się tam perełka, która nie została jeszcze przez Ciebie obejrzana. A nawet jeśli nie, to filmy z tej listy warto obejrzeć po raz drugi. Tutaj najważniejszy jest śmiech.

Nie bez przyczyny mówi się, że śmiech to zdrowie. Uśmiechajmy się jak najwięcej.

Poczuj odpowiedzialność za swój stres

W istocie nie do końca jest przecież tak, że to ktoś lub coś powoduje nasz stres. To przecież my jesteśmy odpowiedzialni za to, jak odbieramy świat. Zaobserwujmy jak reaguje nasz organizm w sytuacjach stresowych i postarajmy się zrozumieć mechanizmy, które nami rządzą w danej chwili. Pamiętajmy, że każdy organizm odczuwa stres w inny sposób. W sytuacji stresowej tak na prawdę nic strasznego się z nami nie dzieje, zapewne od stresu nie umrzemy. To tylko umysł płata nam figle przełączając się na „tryb zagrożenia”. Możemy wtedy czuć się niekomfortowo. Gdy to sobie uświadomimy, będzie nam zdecydowanie łatwiej zmierzyć się z tą sytuacją, którą uważamy za stresującą. Na pewno się uda!

Zdrowo pokrzycz

Gdy tylko jest okazja do tego, by wyjść do lasu czy na łąkę i zdrowo sobie pokrzyczeć, warto ją wykorzystać. Od razu poczujemy się po takim seansie terapeutycznym pod chmurką zdecydowanie lepiej. Krzyk pomaga rozładować wewnętrzne napięcie. Słupek poziomu stresu w naszym organizmie od razu spadnie w dół.

Poćwicz

Ćwiczenia fizyczne (zwłaszcza te o umiarkowanym natężeniu) pozwalają nam w znacznym stopniu pozbyć się stresu ze swojego codziennego życia. A przy okazji uda nam się nieco wymodelować ciało i spalić kalorie, idealnie! Jaki rodzaj ruchu będzie najlepszy? Jeśli jesteś na bakier ze sportem zacznij od czegoś prostego, na przykład od najbardziej niedocenianej aktywności fizycznej jaką jest marsz. Tym, którzy mają więcej sił polecamy bieg, który może być połączony z ulubioną muzyką.

Zaplanuj coś miłego

To nie musi być nic wielkiego, ale myśl, że już niebawem pójdziesz do kina na film z ulubionego gatunku albo zafundujesz sobie wyprawę do lasu, na pewno sprawi, że stres odsunie się od Ciebie. Pomyśl o zbliżających się wakacjach. Może zamiast rozmyślać o sytuacjach stresowych lepiej będzie zacząć już planować upragnioną wycieczkę.

W sytuacji stresowej zajmij swoje myśli czymś przyjemnym.

Koniecznie przeczytaj: Drobne przyjemności dzięki którym dzień stanie się lepszy.

Naucz się odpowiednio oddychać

Ćwiczenia oddechowe to wspaniałe remedium na stres. Naucz się oddychać prawidłowo, a poczujesz się lepiej! W ćwiczeniu oddychania może pomóc Ci trening mindfulness. Oddychaj głęboko, dotleń się, a zobaczysz że poziom stresu i napięcia znacząco się zmniejszy.

Powodzenia w walce ze stresem!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Top Reviews

Więcej inspiracji
Zamek wampira Drakuli w Branie
Wakacje w Rumunii? Tak!