Marsz – najbardziej niedoceniana aktywność fizyczna!

nogi w marszu
foto: unsplash.com, Arek Adeoye

Jeśli tematem artykułu ma być aktywność fizyczna, na pewno wyobrażasz sobie maratończyków, osoby wyciskające z siebie siódme poty na siłowni albo robiące po sto albo i dwieście przysiadów za jednym zamachem. Pudło! Tym razem na tapecie marsz!

Marsz na marsz!

Mogłoby się wydawać, że ta forma aktywności dedykowana jest tylko seniorom i rekonwalescentom i nie ma nic wspólnego z traceniem zbędnych kilogramów i innymi podobnymi zaletami. A okazuje się, że dość szybki marsz (żółwie tempo rzeczywiście jest raczej niewskazane) potrafi przynieść naszemu organizmowi cały szereg korzyści!

Jakich konkretnie?

Bardzo dobrze podkręca metabolizm, zatem jest dedykowany osobom pragnącym nieco się wysmuklić. Szybkie tempo marszu potrafi sprawić, że w ciągu godziny spalimy 300-500 kalorii – to naprawdę niemało!

Poza tym  dzięki marszowi możemy się cudownie dotlenić i jednocześnie sprawić, że nasze krążenie będzie zdecydowanie lepsze. Gdy czujemy się osowiali, zmęczeni i nie mamy na nic ochoty (co na przykład w okresie przedwiośnia jest niezwykle często spotykanym zjawiskiem), wystarczy założyć wygodny strój i sportowe buty i wyruszyć na marsz, a efekty dostrzeżemy już po jego powrocie. Z pewnością poprawi nam się także jakość snu (zwłaszcza w sytuacji, kiedy jesteśmy szczęściarzami i marszujemy po lesie, parku czy też skwerku).

Jak się przygotować do marszu?

Najlepsze jest to, że jeśli chcemy rozpocząć przygodę z marszem nie musimy ponosić ogromnych nakładów finansowych. Tak na prawdę wystarczą nam wygodne buty i odrobina chęci. Nie musimy też wybierać się poza miasto, bo marszować można prawie wszędzie. Oczywiście najlepiej robić to w lesie czy parku, ale jeśli nie zawsze mamy taką możliwość to nic nie stoi na przeszkodzie aby tę aktywność fizyczną uprawiać gdzie indziej. Bo tak naprawdę chodzi przede wszystkim o ruch, dzięki któremu mamy spore szanse aby zapobiec rozwojowi cukrzycy, chorobom układu krążenia oraz wzmocnić swoją kondycję.

To aktywność fizyczna, która nie ma skutków ubocznych,

nie powoduje kontuzji, więc właściwie każdy może sobie na nią pozwolić. Do tego spora poprawa naszej wydolności i niejako w bonusie zwiększenie ilości mazi stawowej – czy kogokolwiek trzeba jeszcze przekonywać, że ten sport to dobry wybór?

Jeśli komuś wydaje się, że wyrzeźbić i wzmocnić mięśnie można tylko dzięki katorżniczemu treningowi na siłowni, jest w błędzie. Tak, nawet ten niedoceniany marsz sprawi, że nasze nogi (i nie tylko one) będą się lepiej prezentowały.

Szybki marsz wspomoże wysmuklić Twoją sylwetkę.

To też świetne remedium na stres. Kiedy wychodzimy z domu choćby na godzinę, możemy dać odpoczynek naszej głowie – i to zupełnie za darmo, bez żadnych sprzętów czy specjalistycznych strojów. Dostępność tej opcji powinna przekonać wszystkich – wstań więc z kanapy i marszuj!

Bądź systematyczny.

Aby jakakolwiek aktywność fizyczna przyniosła oczekiwane rezultaty należy być systematycznym. Jeśli uda nam się poświęcić na marsz chociaż 30 minut dziennie to będzie już spory sukces.

Trenuj systematycznie. Nie masz czasu? Są na to sposoby.

Jeśli brakuje nam czasu na trening, możemy na przykład marszować w trakcie drogi do pracy. Jeśli pracujemy jednak zbyt daleko, po prostu wysiądźmy przystanek albo dwa przystanki wcześniej. Jeśli jeździmy do pracy samochodem, zrezygnujmy z tego albo parkujmy trochę dalej od siedziby firmy. Generalnie do włączenia w codziennym dniu aktywności fizycznej starajmy się wykorzystać nasze codzienne obowiązki. Tak naprawdę jest to kwestia zmiany pewnych przyzwyczajeń. Powodzenia w marszu!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Top Reviews

Więcej inspiracji
nogi całującej się pary na tle oświetlonego miasta
Filmy romantyczne, które nigdy się nie nudzą.