6 sposobów na zimowe wzmocnienie odporności.

Jak wzmocnić odporność przed zimą.
foto: unsplash.com, freestocks.org


Zima to ten czas w roku, w którym nasza odporność zdecydowanie nie ma łatwo. Gdyby za oknami szalał mróz i śnieg, byłoby łatwiej, jednak ostatnie zimowe sezony są w naszym kraju bardzo ciepłe, niemalże jesienne. To niestety dla bakterii i wirusów świetny czas na to, by się rozprzestrzeniać. Chorujemy, nie mamy energii, a nieduża ilość światła słonecznego trafiająca do nas także nie pomaga. Czy zatem jesteśmy skazani na zimowy marazm, kiepskie samopoczucie i dolegliwości? Na szczęście nie! W takim razie jak wzmocnić odporność naszych organizmów? Na szczęście są na to proste i sprawdzone sposoby.

  • Porządna dawka witaminy C. Produkty bogate w tę witaminę.
  • Codzienny spacer pozwoli dotlenić nasz organizm.
  • Ćwiczenia fizyczne wzmocnią naszą odporność.
  • Czosnek to naturalny antybiotyk, który może wspomóc wzmocnienie odporności.
  • Porządne śniadanie to podstaw zdrowia.
  • Pożegnanie się z używkami.

Po pierwsze porządna dawka witaminy C od samego rana!

Witamina C podawana regularnie w relatywnie dużych dawkach jest w stanie zdziałać prawdziwe cuda! Warto kupić sobie tę w wersji do rozpuszczania w wodzie (bo pozbawiona jest dodatkowych, zbędnych składników) i codziennie rano raczyć się nią – najlepiej jeszcze przed śniadaniem! Przede wszystkim jednak spożywajmy produkty bogate w witaminę C. Będąc następnym razem w sklepie włóżmy do koszyka paprykę, natkę pietruszki, jarmuż, brokuł, pomarańczę czy cytrynę.

Odpowiednim źródłem witaminy C są także kiszonki. Oprócz niezbędnej dla nas sporej dawki witaminy C, posiadają w swoim składzie wiele probiotyków, które także przyczyniają się bezpośrednio do wzmocnienia słabego organizmu.

Chcesz dowiedzieć się więcej o kiszonkach? Koniecznie przeczytaj to: Postaw na kiszonki, postaw na zdrowie!

Jak wzmocnić odporność? Jedząc dużo witaminy C, która znadjuje się na przykład w jarmużu.
foto: unsplash.com, Adolfo Félix

Po drugie codzienny spacer dla zdrowia i kondycji!

Czy unikanie wychodzenia na dwór jest w stanie wzmocnić osłabiony organizm? Wręcz przeciwnie, brak świeżego powietrza, mała ilość ruchu naraża nas na jeszcze większe ryzyko chorób! Warto więc nie dać się zimowemu leniowi i każdego dnia odbyć choćby półgodzinny spacer (nawet wówczas, kiedy pogoda naprawdę nie zachęca do wyjścia z domu). Takie metody hartowania organizmu znali już nasi przodkowie!

Spacer to również świetne remedium na stres.

Spacer to świetny sposób na wzmocnienie odporności i remedium na stres.
foto: unsplash.com, Mitchell Orr

Jak wzmocnić odporność? Po trzecie ćwiczenia fizyczne

To nie musi być nic wielkiego, nie mówimy o skomplikowanych i trudnych treningach. Jednak regularna aktywność fizyczna w jakiejkolwiek formie może w znacznym stopniu przyczynić się do tego, że przez cały sezon zimowy będziemy zdrowi i pełni energii!

Dowiedz się dlaczego warto żyć aktywnie w każdym wieku.

Joga na świeżym powietrzu może pomóc poprawić naszą odporność.
foto: unsplash.com, Fezbot2000

Po czwartek czosnek, czyli bohater kuchni!

Umówmy się: przed pierwszą randką lepiej po niego nie sięgać, jednak w każdej innej sytuacji jak najbardziej warto. Czosnek nie bez powodu zwany jest bowiem naturalnym antybiotykiem. Jedzmy go zatem głównie na surowo, wplatając go w do swojego jadłospisu regularnie. To się po prostu opłaca!

Czosnek to naturalny antybiotyk. Wspaniale wzmacnia odporność.
foto: unsplash.com, Mike Kenneally

Po piąte śniadanie!

Jak wzmocnić odporność bez porządnego posiłku rano? To raczej niemożliwe. Pomijanie śniadania zdecydowanie nie jest polecane przez dietetyków i lekarzy. Mawia się wszak, że jest to najważniejszy posiłek dnia i to on ma dać nam energię na całe przedpołudnie. Poza tym warto mieć na uwadze to, że gdy coś o poranku zjemy, jest nam po prostu cieplej i łatwiej możemy pobudzić nasz organizm do aktywności. Śniadanie powinno być zdrowe i smaczne. Zapomnijmy o parówkach czy błyskawicznych zupkach. Co więc dziś na śniadanie?

Kasza jaglana, pestki dyni i jarmuż to idealny posiłek na śniadanie.
foto: unsplash.com, Jo Sonn

Jak wzmocnić odporność? Po szóste pożegnanie z używkami!

To, że używki niczego dobrego do naszego organizmu nie wnoszą, wiemy już od dawna. Warto zatem urządzić sobie z nimi pożegnanie lub, jeśli to niemożliwe, przynajmniej w dużej mierze je ograniczyć!

Jeśli nie możesz sobie poradzić z rzuceniem palenia przeczytaj koniecznie nasze porady, które znajdziesz TUTAJ.

Jak rzucić palenie
foto: unsplash.com, Ahmed Zayan

Czy wiesz już jak wzmocnić odporność swojego organizmu?

Przestrzegając powyższych sześciu wskazówek z pewnością uda nam się wzmocnić słaby organizm. Najważniejsza jest jednak systematyczność. Wprowadzonych zmian nie traktujmy jako krótkiego zrywu czy epizodu. Podejdźmy do tego na poważnie i sprawmy aby te czynności stały się naszymi nawykami. Wtedy będziemy dużo zdrowsi i bardziej odporni na choroby i wirusy.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Więcej inspiracji
Kieliszek wina na tle plantacji winorośli
Wino dla początkujących. Poradnik
Cześć!Dzięki, że tu jesteś.

Mamy nadzieję, że znajdziesz to czego szukasz.