6 sposobów na zimowe wzmocnienie odporności.

kobieta zdmuchuje śnieg ze swoich dłoni
foto: unsplash.com, freestocks.org


Zima to ten czas w roku, w którym nasza odporność zdecydowanie nie ma łatwo. Gdyby za oknami szalał mróz i śnieg, byłoby łatwiej, jednak ostatnie zimowe sezony są w naszym kraju bardzo ciepłe, niemalże jesienne. To niestety dla bakterii i wirusów świetny czas na to, by się rozprzestrzeniać. Chorujemy, nie mamy energii, a nieduża ilość światła słonecznego trafiająca do nas także nie pomaga. Czy zatem jesteśmy skazani na zimowy marazm, kiepskie samopoczucie i dolegliwości? Na szczęście nie! Od czego wszak są proste i sprawdzone sposoby na wzmocnienie odporności?

Porządna dawka witaminy C od samego rana!

Witamina C podawana regularnie w relatywnie dużych dawkach jest w stanie zdziałać prawdziwe cuda! Warto kupić sobie tę w wersji do rozpuszczania w wodzie (bo pozbawiona jest dodatkowych, zbędnych składników) i codziennie rano raczyć się nią – najlepiej jeszcze przed śniadaniem! Przede wszystkim jednak spożywajmy produkty bogate w witaminę C. Będąc następnym razem w sklepie włóżmy do koszyka paprykę, natkę pietruszki, jarmuż, brokuł, pomarańczę czy cytrynę.

liście jarmużu
foto: unsplash.com, Adolfo Félix

Codzienny spacer dla zdrowia i kondycji!

Czy unikanie wychodzenia na dwór jest w stanie poprawić naszą odporność? Wręcz przeciwnie, naraża nas na jeszcze większe ryzyko chorób! Warto więc nie dać się zimowemu leniowi i każdego dnia odbyć choćby półgodzinny spacer (nawet wówczas, kiedy pogoda naprawdę nie zachęca do wyjścia z domu). Takie metody hartowania organizmu znali już nasi przodkowie!

Spacer to również świetne remedium na stres.

kobieta na spacerze
foto: unsplash.com, Mitchell Orr

Ćwiczenia fizyczne

To nie musi być nic wielkiego, nie mówimy o skomplikowanych i trudnych treningach. Jednak regularna aktywność fizyczna w jakiejkolwiek formie może w znacznym stopniu przyczynić się do tego, że przez cały sezon zimowy będziemy zdrowi i pełni energii!

Dowiedz się dlaczego warto żyć aktywnie w każdym wieku.

Kobieta ćwicząca jogę nad wodą
foto: unsplash.com, Fezbot2000

Czosnek bohaterem kuchni!

Umówmy się: przed pierwszą randką lepiej po niego nie sięgać, jednak w każdej innej sytuacji jak najbardziej warto. Czosnek nie bez powodu zwany jest bowiem naturalnym antybiotykiem. Jedzmy go zatem głównie na surowo, wplatając go w do swojego jadłospisu regularnie. To się po prostu opłaca!

Trzy główki czosnku
foto: unsplash.com, Mike Kenneally

Czas na śniadanie!

Pomijanie śniadania zdecydowanie nie jest polecane przez dietetyków i lekarzy. Mawia się wszak, że jest to najważniejszy posiłek dnia i to on ma dać nam energię na całe przedpołudnie. Poza tym warto mieć na uwadze to, że gdy coś o poranku zjemy, jest nam po prostu cieplej i łatwiej możemy pobudzić nasz organizm do aktywności. Śniadanie powinno być zdrowe i smaczne. Zapomnijmy o parówkach czy błyskawicznych zupkach. Co więc dziś na śniadanie?

Zdrowe danie z kaszą jaglaną, pestkami dyni, jarmużem
foto: unsplash.com, Jo Sonn

Pożegnanie z używkami!

To, że używki niczego dobrego do naszego organizmu nie wnoszą, wiemy już od dawna. Warto zatem urządzić sobie z nimi pożegnanie lub, jeśli to niemożliwe, przynajmniej w dużej mierze je ograniczyć!

Jeśli nie możesz sobie poradzić z rzuceniem palenia przeczytaj koniecznie nasze porady, które znajdziesz TUTAJ.

Dymiący się papieros leży na murku
foto: unsplash.com, Ahmed Zayan

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Więcej inspiracji
Kolorowanka mandala i kredki
Dlaczego warto malować mandale?