6 sposobów na zimowe wzmocnienie odporności.

kobieta zdmuchuje śnieg ze swoich dłoni
foto: unsplash.com, freestocks.org


Zima to ten czas w roku, w którym nasza odporność zdecydowanie nie ma łatwo. Gdyby za oknami szalał mróz i śnieg, byłoby łatwiej, jednak ostatnie zimowe sezony są w naszym kraju bardzo ciepłe, niemalże jesienne. To niestety dla bakterii i wirusów świetny czas na to, by się rozprzestrzeniać. Chorujemy, nie mamy energii, a nieduża ilość światła słonecznego trafiająca do nas także nie pomaga. Czy zatem jesteśmy skazani na zimowy marazm, kiepskie samopoczucie i dolegliwości? Na szczęście nie! Od czego wszak są proste i sprawdzone sposoby na wzmocnienie odporności?

Porządna dawka witaminy C od samego rana!

Witamina C podawana regularnie w relatywnie dużych dawkach jest w stanie zdziałać prawdziwe cuda! Warto kupić sobie tę w wersji do rozpuszczania w wodzie (bo pozbawiona jest dodatkowych, zbędnych składników) i codziennie rano raczyć się nią – najlepiej jeszcze przed śniadaniem! Przede wszystkim jednak spożywajmy produkty bogate w witaminę C. Będąc następnym razem w sklepie włóżmy do koszyka paprykę, natkę pietruszki, jarmuż, brokuł, pomarańczę czy cytrynę.

liście jarmużu
foto: unsplash.com, Adolfo Félix

Codzienny spacer dla zdrowia i kondycji!

Czy unikanie wychodzenia na dwór jest w stanie poprawić naszą odporność? Wręcz przeciwnie, naraża nas na jeszcze większe ryzyko chorób! Warto więc nie dać się zimowemu leniowi i każdego dnia odbyć choćby półgodzinny spacer (nawet wówczas, kiedy pogoda naprawdę nie zachęca do wyjścia z domu). Takie metody hartowania organizmu znali już nasi przodkowie!

Spacer to również świetne remedium na stres.

kobieta na spacerze
foto: unsplash.com, Mitchell Orr

Ćwiczenia fizyczne

To nie musi być nic wielkiego, nie mówimy o skomplikowanych i trudnych treningach. Jednak regularna aktywność fizyczna w jakiejkolwiek formie może w znacznym stopniu przyczynić się do tego, że przez cały sezon zimowy będziemy zdrowi i pełni energii!

Dowiedz się dlaczego warto żyć aktywnie w każdym wieku.

Kobieta ćwicząca jogę nad wodą
foto: unsplash.com, Fezbot2000

Czosnek bohaterem kuchni!

Umówmy się: przed pierwszą randką lepiej po niego nie sięgać, jednak w każdej innej sytuacji jak najbardziej warto. Czosnek nie bez powodu zwany jest bowiem naturalnym antybiotykiem. Jedzmy go zatem głównie na surowo, wplatając go w do swojego jadłospisu regularnie. To się po prostu opłaca!

Trzy główki czosnku
foto: unsplash.com, Mike Kenneally

Czas na śniadanie!

Pomijanie śniadania zdecydowanie nie jest polecane przez dietetyków i lekarzy. Mawia się wszak, że jest to najważniejszy posiłek dnia i to on ma dać nam energię na całe przedpołudnie. Poza tym warto mieć na uwadze to, że gdy coś o poranku zjemy, jest nam po prostu cieplej i łatwiej możemy pobudzić nasz organizm do aktywności. Śniadanie powinno być zdrowe i smaczne. Zapomnijmy o parówkach czy błyskawicznych zupkach. Co więc dziś na śniadanie?

Zdrowe danie z kaszą jaglaną, pestkami dyni, jarmużem
foto: unsplash.com, Jo Sonn

Pożegnanie z używkami!

To, że używki niczego dobrego do naszego organizmu nie wnoszą, wiemy już od dawna. Warto zatem urządzić sobie z nimi pożegnanie lub, jeśli to niemożliwe, przynajmniej w dużej mierze je ograniczyć!

Jeśli nie możesz sobie poradzić z rzuceniem palenia przeczytaj koniecznie nasze porady, które znajdziesz TUTAJ.

Dymiący się papieros leży na murku
foto: unsplash.com, Ahmed Zayan

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Top Reviews

Więcej inspiracji
kolorowanka dla dorosłych
Kolorowanki dla dorosłych – to działa!