Brak snu i jego skutki oraz korzyści jakie płyną z 8 godzinnego snu.

Brak snu może powodować wiele negatywnych skutków.
fot: Ann Danilina, Unsplash


Czy pamiętasz kiedy ostatnio przespałeś książkowe 8 godzin? Jeśli stale gonisz czas i oszczędzasz każdą chwilę, kosztem wypoczynku, koniecznie zmień te przyzwyczajenia, bowiem brak snu może przysporzyć Ci wielu kłopotów! Jeśli zaczniesz systematycznie przesypiać książkowe 8 godzin, zauważysz niesamowitą różnicę.

  • Wpływ mniejszej ilości snu na nasz organizm.
  • Bezsenność powoduje groźne choroby. To cukrzyca otyłość a nawet nowotwory.
  • Korzyści z 8 godzinnego snu to zdrowie fizyczne i mentalne.

Amerykańscy naukowcy z Pennsylvania State University przeanalizowali jaki wpływ na nasz organizm ma mniejsza ilość snu.

Okazuje się, że w grupie badanych mężczyzn, którzy spali jedynie 5 godzin spowodowało to wyższe ryzyko wystąpienia nieprawidłowości w metabolizowaniu tłuszczu, a ciała badanych zaczęły gromadzić blaszkę miażdżycowa.

Brak snu – skutki uboczne

Niestety niedobór snu może prowadzić do wielu groźnych schorzeń (cukrzyca, otyłość a nawet nowotwory). Wszystko przez to, że Twój organizm nie jest w stanie odpowiednio się zregenerować. Zarwane nocki to obniżona odporność (stajesz się bardziej podatny na infekcje). To także problemy z koncentracją, gorszy refleks i rozdrażnienie.

Dlatego nie oszczędzaj na śnie! Jeśli zamienisz bezsenność na odpowiednią ilość snu szybko zauważysz różnicę.

Oto najważniejsze korzyści z ośmiogodzinnego snu.

Będziesz zdrowszy

Badania dowodzą, że każdy z nas potrzebuje nieprzerwanego, kilkugodzinnego snu do prawidłowego funkcjonowania. Ta zasada nie dotyczy jedynie dzieci, ale także i nas, dorosłych. Podczas snu regenerujesz swoje ciało i umysł, odpoczywasz i wyciszasz się. Wysypiając się pomagasz też swojemu organizmowi lepiej zwalczać wirusy i drobnoustroje. Okazuje się także, że śpiąc zalecane 8 godzin zmniejszasz ryzyko wystąpienia zawału serca.

Badania przeprowadzone na grupie osób śpiących mniej niż 6 godzin i tych którzy przesypiali zalecane 8 godzin wykazały, że u osób z tej pierwszej grupy stężenie białka C-reakatywnego, odpowiedzialnego między innymi za wystąpienie zawału serca było zdecydowanie większe niż w grupie osób które spały 8 godzin.

Będziesz lepiej myśleć

Czy znasz zwrot „świeże spojrzenie”? Podczas snu Twój mózg porządkuje informacje z całego dnia, zapamiętuje te najważniejsze i pozbywa się nieistotnych. Dlatego właśnie rano inaczej patrzysz na świat i szybciej znajdujesz rozwiązanie wczorajszego problemu. W trakcie snu Ty odpoczywasz, a Twój umysł regeneruje się po całodziennym przeciążeniu. Dlatego warto przesypiać całą noc aby mózg miał czas na „posprzątanie”. Według najnowszych badań neurologów z Uniwersytetu Wisconsis-Madison, mózg pozbawiony snu może być bardziej podatny na choroby związane z wiekiem, takie jak demencja i choroba Alzheimera.

budzik na przedzielonym tle w kolorze pastelowego rózu i turkusu
foto: unsplash.com, Icons8 team

Będziesz szczuplejszy

Przeprowadzone badania dowodzą również, że dobrze wyspane osoby są szczuplejsze. Dzieje się tak za sprawą prawidłowego metabolizmu, który u wysypiających się osób jest sprawniejszy. Warto wiedzieć, że odczuwanie łaknienia i sen znajdują się w tym samym obszarze mózgu. Dlatego nieprzerwany, zdrowy sen hamuje potrzebę podjadania w nocy, a osoby będące na diecie, które śpią zalecane 8 godzin osiągają lepsze wyniki w krótszym czasie.

Poprawisz swoją cerę

Nie trudno poznać po kimś, że miał nieprzespaną noc. Podkrążone oczy i blada cera to znak rozpoznawczy braku snu. Ale tu nie tylko o wygląd się rozchodzi. Mianowicie wygląd cery odzwierciedla Twoją kondycję fizyczną. Jeśli chcesz wyglądać zdrowiej wysypiaj się, bo to właśnie podczas snu organizm oczyszcza się z toksyn. Uruchamiają się wtedy procesy dzięki którym komórki odnawiają się dużo szybciej niż ma to miejsce za dnia.

Brak snu jest przyczyną wielu groźnych chorób
foto: unsplash.com, bruce mars

Będziesz mniej zestresowany

Brak snu to obniżony poziom zadowolenia. Mówiąc prościej chodzisz poddenerwowany i nie masz ochoty się uśmiechać. Brak odpowiedniej ilości snu to także dodatkowa ilość stresu. To swego rodzaju zamknięte koło. Im mniej śpisz, tym jesteś bardziej zestresowany. Stres za to powoduje, że nie możesz zasnąć. Jeśli masz kłopoty ze snem spróbuj zwolnić, postaraj się też zrelaksować w trakcie dnia.

Mamy dla Ciebie kilka sposobów na relaks za grosze. Jeśli masz kłopoty ze snem spróbuj koniecznie się zrelaksować , nic nie tracisz.

Brak snu zamień na 8 godzinny sen

Nie warto zarywać nocy bowiem skutki uboczne mogą być bardzo niebezpieczne dla Twojego organizmu. Długi, wydajny sen jest niezbędny. Korzyści z niego płynące nie da się porównać z żadnymi suplementami ani lekami. Dlatego czerp z niego jak najwięcej. Do łóżka marsz!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Więcej inspiracji
oszczędzanie wody
18 sprawdzonych sposobów na oszczędzanie wody.
Cześć!Dzięki, że tu jesteś.

Mamy nadzieję, że znajdziesz to czego szukasz.