Zdrowy styl życia lepszy niż dieta cud!

Osoba uprawiająca jogging
foto: pexels.com, Daniel Reche


Moda na fit jest dziś wszechobecna. Prasowe artykuły, programy w telewizji czy prowadzone blogi potwierdzają, że to temat na czasie i wciąż modny. Czym jednak tak naprawdę jest zdrowy tryb życia? Czy oznacza życie na ciągłej diecie, z ograniczeniami?

Sposób na życie

Zdrowy styl życia to po prostu sposób na życie, który może być lepszy niż niejedna dieta cud. Taki tryb życia powinien być naturalny i niewymuszony, wtedy naprawdę przyniesie efekty zdecydowanie lepsze niż aktywne odchudzenie.

Przyjmuje się, że styl życia, dieta, aktywność fizyczna oraz umiejętność radzenia sobie ze stresem w 50% odpowiadają za stan naszego zdrowia.

Jeśli zadbamy o siebie, nasz organizm podziękuje nam fantastyczną kondycją i dobrym zdrowiem przez długie lata. Pamiętajmy jednak, że to projekt długofalowy i nie od razu zauważymy jego efekty w postaci na przykład spadku wagi czy tężyzny fizycznej.

Zdrowy styl życia musi być sposobem na życie, a nie krótkotrwały zrywem ku lepszemu.

Rzuć palenie

Jeśli palisz, koniecznie przestań. Nie ma mowy o zdrowym stylu życia gdy codziennie trujesz swój organizm. Jak szkodliwy to nałóg wszyscy wiemy, choć być może trudno przyjąć to do wiadomości palaczom. Jeśli myślisz, że pozbycie się nałogu jest nierealne, to się mylisz. W końcu nie ma rzeczy niemożliwych! Potrzebujesz wyłącznie dobrej motywacji i odrobiny silnej woli. I jeszcze alternatywy dla papierosa. Nikt nie twierdzi, że pozbycie się nałogu jest czynnością łatwą i przyjemną. Ale naprawdę warto.

Palisz? Koniecznie dowiedz się jak rzucić palenie!

Z każdym wypalanym papierosem wdychasz do swoich płuc mieszankę 4 tysięcy substancji szkodliwych takich jak np. cyjanowodór, aceton, amoniak czy tlenek węgla. Pomyśl ile wchłaniasz rakotwórczych związków, wypalając całą paczkę! Okazuje się, że już po 20 minutach od zgaszenia ostatniego papierosa nasze ciśnienie i rytm sera wraca do normy. A to dopiero początek. Po 3 godzinach od wypalenia ostatniego papierosa zaczynasz czuć zapachy, a po 25 godzinach płuca zaczynają się oczyszczać, po około dwóch tygodniach pojemność płuc zaczyna wracać do normy sprzed palenia. Czyż nie warto? Oczywiście na początku będzie ciężko, bo nikotyna dla naszego mózgu działa jak nagroda. Jeśli mu ją zabierzesz, będzie jej brakować.

dymiący się papieros
foto: unsplash.com, Obby Rh

Rusz się

Aktywność fizyczna może być świetną „nagrodą” dla mózgu i zamiennikiem dla papierosów. Nie musisz od razu biec w maratonie czy pięć razy w tygodniu ćwiczyć na siłowni. Na początek z pewnością wystarczy szybki spacer albo pływanie.

Dowiedz się: Dlaczego warto zacząć żyć aktywnie?

Basen jest doskonałą alternatywą dla wszystkich, którzy nie czują się pewnym swoich możliwości, czy nie lubią sportów ekstremalnych albo po prostu nie mają kondycji. Możesz chodzić dwa, trzy razy w tygodniu. Początkowo będzie trudno, zwłaszcza gdy dopiero zaczynasz przygodę z pływaniem. Ale jeśli zawsze sprawiało Ci ono przyjemność, warto do niego wrócić. Nie musisz od razu bić rekordów pływalni, przemierzaj basen w swoim tempie i przepłyń tyle ile dasz radę. Nigdzie nie musisz się spieszyć, to Twój czas dla siebie. Pierwszy pobyt na pływalni może być fantastycznym początkiem aktywności fizycznej, a po miesiącu zobaczysz, że zacznie być to da Ciebie naturalna forma ruchu. Do tego pływanie świetnie wysmukla sylwetkę!

Najprostszym i najtańszym sposobem na wprowadzenie do swojego życia aktywności fizycznej jest bieganie.

Przeczytaj nasz artykuł z którego dowiesz się dlaczego warto zacząć biegać.

biegnąca kobieta na tle drzew i jesiennych liści
foto: unsplash.com, Fil Mazzarino

Schudnij

Nie oznacza to wcale stosowania diety cud, która czasem może wyrządzić więcej szkód w organizmie niż jej brak. Lepszym sposobem jest zmiana nawyków żywieniowych. Najczęściej wystarczy po prostu zastąpić słodycze owocami i warzywami aby zobaczyć efekty. Zamiast czekolady, na którą niemal zawsze masz ochotę, zjedz marchewkę. Doskonale zaspokoi wilczy głód i zapotrzebowanie na cukier. Jeśli nie lubisz chrupać, wypij sok najlepiej jednodniowy, który nie zawiera cukrów innych niż naturalne. Nie możesz obejść się bez przekąsek w ciągu dnia? Zamiast batoników (nawet tych „fit”), ciastek czy paluszków sięgnij po ich naturalne odpowiedniki. Ziarna słonecznika, dyni czy fistaszki świetnie smakują i dostarczają organizmowi zdrowych kalorii, a wraz z nimi minerałów i witamin. Warzywa czy mięso gotowane na parze smakują równie wyśmienicie jak te smażone, a cenne składniki odżywcze podczas takiego gotowania lepiej się wchłaniają.

Koniecznie zapoznaj się z większą ilością pomysłów na zdrowe zamienniki niezdrowych przekąsek.

I oczywiście regularnie się odżywiaj. Nie ma nic gorszego dla naszego organizmu jak nieregularne posiłki. Ważne tylko aby były lekkie i małe. Efekty? Zdrowe odżywianie to niższy cholesterol, prawidłowe tętno i ciśnienie krwi. A do tego zdrowa cera i mnóstwo energii, której każdego dnia potrzebujemy.

Czy warto zacząć żyć zdrowo?

Cóż, to raczej pytanie retoryczne. Zdrowy styl życia to po prostu świetna recepta na…życie. Dzięki niemu mniej chorujemy, zyskujemy smukłą sylwetkę i czujemy się po prostu dobrze w swoim ciele. I jeszcze jedno – zdrowy styl życia to po prostu najlepsza inwestycja w samych siebie…

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Top Reviews

Więcej inspiracji
Zreklaksowana kobieta na powietrzu
Sposoby na relaks za grosze