Zdrowe zamienniki niezdrowych przekąsek.

niezdrowa przekąska w postaci hot doga
foto: unsplash.com, Anthony Espinosa


Chipsy, paluszki, słone orzeszki, chrupki, prażynki, cukierki, czekolada, żelki…przykłady niezdrowych przekąsek można byłoby mnożyć w nieskończoność. Jednak sięganie po nie zbyt często to prosta droga nie tylko do otyłości, ale i szeregu rozmaitych chorób. Warto powiedzieć im STOP i znaleźć zdrowszą alternatywę, która, jak się okazuje, jest równie smaczna, a do tego pełna witamin i składników odżywczych. Sposoby na bycie fit wcale nie są tak bardzo skomplikowane i trudne, jak mogłoby się wydawać!

1. Zwykłe chipsy? Nie, warzywne są lepsze!

W 100 gramach klasycznych chipsów jest całe mnóstwo soli i tłuszczu. A co z kaloriami? Ponad 500! A wielu Polaków po ich paczkę sięga niestety nawet kilka razy w tygodniu, na przykład podczas wieczornego seansu filmowego. Do tego kufel piwa albo lampka wina i tworzy się oponka. Ale można przecież pokroić ulubione warzywa (na przykład buraki, marchew, kalarepę czy cukinię, skropić delikatnie oliwą z oliwek, upiec je w piekarniku i cieszyć się kolorową i zdrową przekąską! A słyszeliście o chipsach z jarmużu? Jeśli nie to koniecznie musicie tego spróbować.

Jarmuż to jeden z rodzimych produktów spożywczych, który zaliczamy do tych niezwykle zdrowych, określanych terminem superfood. Sprawdź koniecznie jakie jeszcze produkty to polskie superfoods.

2. Zamiast cukierków kulki daktylowe

Wiadomo, że na jednym cukierku raczej rzadko można poprzestać, zwykle zjada się ich przynajmniej kilka, a to już szybka droga do tego, by wprowadzić do organizmu całe mnóstwo pustych kalorii. A gdyby tak zrobić z daktyli i i bakalii słodkie kulki i to właśnie nimi zajadać się do popołudniowej kawy czy herbaty? Są bardzo szybkie i proste w wykonaniu i do tego bardzo zdrowe. Mniam.

3. Klasyczne frytki idą w odstawkę, czas na pyszności z batatów

Frytki smażone na głębokim tłuszcz to niestety sporo kalorii – zupełnie inaczej jednak wygląda taka przekąska wtedy, kiedy przygotujemy sobie te pieczone w piekarniku. Mogą być zarówno ze zwykłych ziemniaków, jak i z ich egzotycznych odpowiedników w postaci batatów. Smacznie i zdrowo jednocześnie!

4. Pieczone jabłko zamiast ciasta

Kiedy przychodzi ochota na coś słodkiego, przetrząsamy kuchenne szafki w poszukiwaniu ciast czy ciasteczek. A gdyby tak przygotować sobie pyszne, pachnące cynamonem pieczone jabłko? To będzie fantastyczny deser, po zjedzeniu którego nie pojawią się wyrzuty sumienia! Taką przekąskę możemy posypać cynamonem, orzechami albo polać  miodem.

5. Pestki? Tak! Paluszki? Nie!

Garść pestek dyni czy słonecznika to polecana powszechnie przez dietetyków przekąska. Warto wprowadzić ją zamiast słonych paluszków, by zadbać zarówno o swoją sylwetkę jak i zdrowie! Pestki są źródłem drogocennych składników i wpływają pozytywnie na nasze zdrowie.

Pamiętajmy, że pestki dyni są dość kaloryczne.

W 100 gramach pestek dyni znajduje się około 450 kcal. Mniej więcej tyle co w słonych paluszkach. Jednak w odróżnieniu od niezdrowych przekąsek, w pestkach znajdziemy jeszcze cynk, magnez, potas, fosfor i żelazo!

6. Owoce w miejscu słodkości

Wiele słodkich owoców jest w stanie bardzo skutecznie zastąpić nam słodycze, których składy wołają nierzadko o pomstę do nieba: utwardzone tłuszcze roślinne, syrop glukozowo-fruktozowy, barwniki i tony cukru.  Warto już od dziś wprowadzić zdrowe zmiany, by czuć się lepiej i lepiej wyglądać! Zamiast cukierka jabłko, a zamiast ciastka banan. Na pewno wyjdzie to nam na zdrowie.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Więcej inspiracji
jeansy, sweter i buty na łóżku
Dlaczego warto kupować ubrania dobrej jakości?