Co zrobić, gdy dopada chandra?

Kot niezainteresowany zabawą
foto: unsplash.com, Juan Gomez


Każdemu z nas zdarza się czasami gorszy dzień. Taki, który rozpoczęliśmy od wstania z łózka lewą nogą, gdzie nic się nie udaje, kiedy chciałoby się po prostu zakopać pod kołdrą i tak przetrwać aż do późnego wieczora. No tak, ale przecież i taki moment życia można zmienić niczym za dotknięciem czarodziejskiej różdżki – tak, to prawda! Okazuje się, że jeśli wiemy, jak skutecznie z chandrą walczyć, możemy zrobić to szybko, sprawnie i (co najważniejsze) szalenie skutecznie!

Wyjdź na dwór

Nawet jeśli pogoda nie dopisuje (wszak chandra najczęściej towarzyszy nam podczas szarych i brzyskich jesienno-zimowych dni), nie przejmuj się tym. Po prostu ubierz się i wyjdź z domu przynajmniej na pół godziny. Dawka świeżego powietrza na pewno podziała terapeutycznie. Wszak nie na darmo w państwach skandynawskich i na Alasce powszechnie stosowana jest fototerapia, która polega na wystawianiu się na działanie mocnych żarówek, dzięki którym organizm otrzymuje potrzebną mu dawkę światła!

Ruszaj się, bo ruch to zdrowie!

Ćwiczenia fizyczne ( zwłaszcza te o umiarkowanym nasileniu) powoduje, że uwalniają się w naszym ciele hormony szczęścia, a złe samopoczucie znika bez śladu. Nawet kiedy bardzo nie chce nam się wskoczyć w dres czy leginsy, zróbmy to, a szybko odczujemy znaczną poprawę naszego stanu!

Nie wiesz jaką aktywność fizyczną wybrać? Wybierz tą najbardziej niedocenianą, czyli marsz!

Zafunduj sobie dawkę magnezu

Bardzo często to właśnie jego niedobór powoduje u nas kiepski nastrój i brak chęci na cokolwiek. Warto wtedy sięgnąć po czekoladę gorzką, która ma dużą zawartość kakao, orzechy laskowe czy rośliny strączkowe. Zdrowa, zbilansowana dieta ma niebagatelny wpływ na to, jaki ma my nastrój!

czekolada
foto: unsplash.com, Charisse Kenion

Nie zapomnij o witaminie B6!

Niedobór tej cennej witaminy może powodować znaczne pogorszenie się samopoczucia. Nie doprowadzajmy zatem do takiego stanu. Jedząc ryby, warzywa skrobiowe, otręby czy też soję zapobiegamy niedoborom tej ważnej witaminy.

Zrób coś przyjemnego!

Pomyśl o tym, że dziś chcesz sprawić sobie jakąś przyjemność. Być może obejrzysz odcinek ulubionego serialu, pójdziesz na masaż albo przygotowujesz potrawę, którą uwielbiasz. Taka miła perspektywa na pewno odsunie widmo chandry!

Wypij pyszny ziołowy napar!

Dowiedziono, że na smuteczki świetnie działa na przykład herbatka lawendowa, z dzikiej róży, rumianku albo dziurawca. Warto przygotować sobie duży kubek takiego naparu i popijać go niespiesznie.

Pamiętaj o oddechu!

Gdy poznamy techniki oddechowe, dzięki którym z naszego ciała zniknie stres, poczujemy się o niebo lepiej. Naprawdę praca z oddechem przynosi znakomite efekty, warto wypróbować, gdy tylko czujemy, że nasze samopoczucie jest dość kiepskie.

Posłuchaj muzyki!

Muzykoterapia bardzo często wykorzystywana jest w przypadku pacjentów, którzy mają kiepskie samopoczucie. Zwłaszcza muzyka relaksacyjna ma tutaj rację bytu. Warto postawić więc na to, by wspaniałe takty otoczyły nas, kiedy nie czujemy się najlepiej i nasz nastrój jest obniżony!

Przytul się do ukochanej osoby lub zwierzaka!

Nie od dziś wiadomo, że dzięki temu, że się do kogoś przytulimy, poczujemy się bezpiecznie, a stres, napięcie czy zdenerwowanie stopniowo odchodzić będą w niepamięć. Przytulajmy się więc…na zdrowie!

Skoro tu jesteś, to być może spodoba Ci się jeszcze ten temat: Drobne przyjemności dzięki którym dzień stanie się lepszy.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Więcej inspiracji
stado żubrów przemierzających rzekę
Region, który przeżywa dziś swój renesans, czyli witajcie na Podlasiu!