Jakie korzyści płyną z 8 godzinnego snu.

kobieta śpi w kwiatach
fot: Ann Danilina, Unsplash


Czy pamiętasz kiedy ostatnio przespałeś książkowe 8 godzin? Jeśli stale gonisz czas i oszczędzasz każdą chwilę, kosztem wypoczynku, zmień te przyzwyczajenia.

Amerykańscy naukowcy z Pennsylvania State University przeanalizowali jaki wpływ na nasz organizm ma mniejsza ilość snu.

Okazuje się, że w grupie badanych mężczyzn, którzy spali jedynie 5 godzin spowodowało to wyższe ryzyko wystąpienia nieprawidłowości w metabolizowaniu tłuszczu, a ciała badanych zaczęły gromadzić blaszkę miażdżycowa.

Dlatego nie oszczędzaj na śnie! Oto najważniejsze korzyści z ośmiogodzinnego snu.

Będziesz zdrowszy

Badania dowodzą, że każdy z nas potrzebuje nieprzerwanego, kilkugodzinnego snu do prawidłowego funkcjonowania. Ta zasada nie dotyczy jedynie dzieci, ale także i nas, dorosłych. Podczas snu regenerujesz swoje ciało i umysł, odpoczywasz i wyciszasz się. Wysypiając się pomagasz też swojemu organizmowi lepiej zwalczać wirusy i drobnoustroje. Okazuje się także, że śpiąc zalecane 8 godzin zmniejszasz ryzyko wystąpienia zawału serca.

Badania przeprowadzone na grupie osób śpiących mniej niż 6 godzin i tych którzy przesypiali zalecane 8 godzin wykazały, że u osób z tej pierwszej grupy stężenie białka C-reakatywnego, odpowiedzialnego między innymi za wystąpienie zawału serca było zdecydowanie większe niż w grupie osób które spały 8 godzin.

Będziesz lepiej myśleć

Czy znasz zwrot „świeże spojrzenie”? Podczas snu Twój mózg porządkuje informacje z całego dnia, zapamiętuje te najważniejsze i pozbywa się nieistotnych. Dlatego właśnie rano inaczej patrzysz na świat i szybciej znajdujesz rozwiązanie wczorajszego problemu. W trakcie snu Ty odpoczywasz, a Twój umysł regeneruje się po całodziennym przeciążeniu. Dlatego warto przesypiać całą noc aby mózg miał czas na „posprzątanie” .

budzik na przedzielonym tle w kolorze pastelowego rózu i turkusu
foto: unsplash.com, Icons8 team

Będziesz szczuplejszy

Przeprowadzone badania dowodzą również, że dobrze wyspane osoby są szczuplejsze. Dzieje się tak za sprawą prawidłowego metabolizmu, który u wysypiających się osób jest sprawniejszy. Warto wiedzieć, że odczuwanie łaknienia i sen znajdują się w tym samym obszarze mózgu. Dlatego nieprzerwany, zdrowy sen hamuje potrzebę podjadania w nocy, a osoby będące na diecie, które śpią zalecane 8 godzin osiągają lepsze wyniki w krótszym czasie.

Poprawisz swoją cerę

Nie trudno poznać po kimś, że miał nieprzespaną noc. Podkrążone oczy i blada cera to znak rozpoznawczy. Ale tu nie tylko o wygląd się rozchodzi. Mianowicie wygląd cery odzwierciedla Twoją kondycję fizyczną. Jeśli chcesz wyglądać zdrowiej wysypiaj się, bo to właśnie podczas snu organizm oczyszcza się z toksyn. Uruchamiają się wtedy procesy dzięki którym komórki odnawiają się dużo szybciej niż ma to miejsce za dnia.

Kobieta robi sobie drzemkę
foto: unsplash.com, bruce mars

Będziesz mniej zestresowany

Brak odpowiedniej ilości snu to obniżony poziom zadowolenia. Mówiąc prościej chodzisz poddenerwowany i nie masz ochoty się uśmiechać. Brak odpowiedniej ilości snu to dodatkowa ilość stresu. To swego rodzaju zamknięte koło. Im mniej śpisz, tym jesteś bardziej zestresowany. Stres za to powoduje, że nie możesz zasnąć. Jeśli masz kłopoty ze snem spróbuj zwolnić, postaraj się też zrelaksować w trakcie dnia.

Mamy dla Ciebie kilka sposobów na relaks za grosze. Jeśli masz kłopoty ze snem spróbuj koniecznie się zrelaksować , nic nie tracisz.

Długi, wydajny sen jest niezbędny. Korzyści z niego płynące nie da się porównać z żadnymi suplementami ani lekami. Dlatego czerp z niego jak najwięcej. Do łóżka marsz!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Więcej inspiracji
Gotlandia, Szwecja
Najbardziej urokliwe miejsca w Skandynawii – Szwecja