Jak zgubić zbędne kilogramy bez katorżniczych diet?

Kobieta mierzy obwód talii
foto: unsplash.com, Bill Oxford


Zwykle początkowe miesiące każdego roku to ten czas, w którym rozpoczynamy wielką akcję pt. Odchudzanie. Niestety zwykle zapał kończy nam się szybko, a po naszych założeniach dietowych nic nie pozostaje. No tak, ale jeśli planujemy po świąteczno-noworocznych obżarstwach wskoczyć na sposób żywienia typu dieta 1000 kalorii, kopenhaska czy sokowa, nie powinniśmy być zdziwieni tym, że w rezultacie nie gubimy ani grama albo też znienawidzony efekt jo-jo dopada nas lotem błyskawicy. Dlatego też dietetycy przekonują, aby zamiast drastycznego cięcia kalorii i katorżniczych diet zafundować sobie raczej szereg drobnych zmian, które wprowadzane będą stopniowo. Oto jest sposób na sukces!

Wprowadź ruch

Mawia się, że sukces schudnięcia w 70% zależy od diety, zaś w 30% od ćwiczeń. Skupmy się najpierw na tym drugim. Jeśli bowiem do tej pory byliśmy prawdziwymi lwami salonowymi wpatrującymi się godzinami w ekrany naszych telewizorów czy smartfonów, już 15-20 minut codziennych ćwiczeń na początek powinno wystarczyć.

Nawet niepozorny marsz, czyli najbardziej niedoceniana aktywność fizyczna sprawi, że nasza sylwetka z czasem stanie się smuklejsza oraz poprawi się nam kondycja.

Warto postawić sobie wyzwanie dotyczące liczby przebytych dziennie kroków. Przyda się do tego specjalny zegarek lub aplikacja na telefon. Więcej ruchu to więcej spalonych kalorii, lepsza kondycja i samopoczucie!

Woda, woda, woda!

Nasz organizm składa się z niej w zdecydowanej większości, zatem unikanie jej to robienie mu sporej krzywdy. Choć wiadomym jest, że szklanka chłodnego płynu zdecydowanie bardziej smakuje nam podczas upalnych miesięcy letnich, to jednak także w chłodniejsze dni nie powinniśmy zrezygnować z picia wody. Dobrze nawodniony organizm funkcjonuje lepiej, zatem i zrzucanie zbędnych kilogramów pójdzie mu z większą łatwością!

Przeczytaj: 15 korzyści z picia wody

Więcej warzyw i owoców

Któż z nas nie uwielbia letniego wysypu warzyw i owoców na targach? Są niezwykle pachnące, kolorowe, aż chciałoby się jeść je kilka razy dziennie (i bardzo słusznie). Zimą ich wybór jest nieco mniejszy, ale również jest w czym wybierać! Postaw na kiszonki (wszak probiotyki świetnie działają na jelita) czy warzywa korzeniowe. Nie zapominaj również o tych mrożonych, które zachowują większość składników odżywczych.

Pożegnanie ze słodyczami! A może ich zdrowsza alternatywa?

Dla wielu osób to słodycze stanowią swego rodzaju zapalnik. Na jednym cukierku nigdy się nie skończy, a połowa blachy ciasta może zniknąć za jednym posiedzeniem. Co z tym zrobić? Słodyczomaniacy mają w zasadzie dwa wyjścia. Niektórzy są fanami metody drastycznego cięcia, całkowitej rezygnacji ze wszystkiego, co słodkie. Inni natomiast postanawiają wymienić niezdrowe i bardzo kaloryczne desery ze sklepów na te domowe, odchudzone, ze zdecydowanie lepszym składem. Obie opcje mają swoje zalety!

Podpowiadamy: Zdrowe zamienniki niezdrowych przekąsek.

Działaj!

Umówmy się, nikt nie schudnie jeśli chociaż trochę sobie w tym nie pomoże. Najważniejsze w odchudzaniu jest zmiana niezdrowych nawyków. Należy też być cierpliwym. Tak samo jak prawdopodobnie nie staliśmy się od razu otyli, tak od razu nie schudniemy, ale czy ten kolejny kilogram mniej na wadze nie jest czymś motywującym? Zacznij już dziś wprowadzać zmiany, nie odkładaj ich na jutro! Powodzenia.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Więcej inspiracji
nogi w marszu
Marsz – najbardziej niedoceniana aktywność fizyczna!